mandag 27. juni 2011

Frisørens egen baderomshylle

Jeg har fått en del spørsmål og kommentarer om man trenger alt mulig av hårprodukter hjemme i hyllen for å få til de forskjellige frisyrene. Og svaret er nei! Langt i fra. Et lite basis sortiment som passer din hårtype kommer du veldig langt med.
Jeg tenkte jeg skulle vise som et eksempel hva jeg har i min baderomshylle.

Selv om jeg har ganske grovt og tykt hår, så liker jeg litt volum, så jeg er forsiktig med å bruke for tunge sjampoer.

Nå bruker jeg Lavender Rosemary fra John Masters som er for normalt til fint hår.

Og så kompenserer jeg med en veldig fuktighetsgivende balsam, Lavender Avocado, også fra John Masters, til de tørre lengdene og tuppene mine. (KUN lengder og tupper, IKKE i bunnen, da blir håret fort tungt og fett)

Et godt tips: jeg kjøper aldri samme sjampo og balsam to ganger på rad. Håret har, som kroppen, godt av et "variert kosthold", så om man bruker de samme produktene året rundt kan de miste effekten ettersom håret blir "mettet" på de samme ingrediensene.
Håret har også forskjellige behov etter forskjellig årstid, og etter hvilken tilstand det er i. Så lytt til det frisøren anbefaler fra gang til gang.

I tillegg har jeg også dyprens sjampoen Maxi wash fra Kevin Murphy, og Herbal rinse fra John Master, som dere kan lese om i innlegget her.

Og selvfølgelig en god hårkur. Jeg har aldri vært så flink til å ta meg tid til å ta hårkur hjemme (tar det stort sett på salongen i forbindelse med farging eller klipp), men etter at jeg fant Replenishing butter fra Davines, er det ikke noe stress. Den skal i tørt hår, så jeg kniper den i lengder og tupper en stund før jeg hopper i dusjen, og så vasker jeg håret som normalt. (man kan også sove med den om natten og skylle ut neste dag)


Av styling har jeg:
Sea mist fra John Masters, saltvannspray kan man bruke til alt! Den lager masse volum, og har bra hold.

Haar gel, style & shine fra Logona, en veldig lett styling gel som jeg bruker mye når jeg bare skal samle håret litt eller fremheve krøller og fall. Også veldig fin å føne på for at håret skal holde seg glatt og luftig lenge.

Og sist men ikke minst en god hårspray. Session Spray fra Kevin Murphy holder en hver oppsetting godt på plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar