torsdag 23. juni 2011

Dagens hårfrisyre, Sankthans

I følge gammel overtro skal man midtsommersaften legge syv sorter markblomster under hodeputen, og man vil drømme om den en skal gifte seg med.

Siden jeg allerede er gift med min drømmemann, har jeg festet de syv sorter markblomster i en sommeroppsetting:




  • jeg starter nesten alle oppsettinger med å preppe håret med saltvannspray, det gir håret struktur, fylde og hold.
  • så startet jeg med to like store deler hår på ene siden av hodet, og knøt dem sammen.
  • så tok jeg endene på det og knøt sammen med en ny passè med hår.
  • slik fortsatte jeg over til andre siden av hodet, og bakover til alt møtes i nakken.
  • festet endene med fliseklemmer, og gikk over hår som hadde sluppet unna, eller satt løst og fester det også inntil med fliseklemmer.
  • så stakk jeg markblomster inn i knutene litt sånn tilfeldig fordelt.
God sankthans feiring alle sammen, og drøm søtt om deres elskede om så markblomstene sitter i håret eller under hodeputen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar