mandag 6. august 2012

Dagens hår


God morgen. 
I dag er første dagen med nye rutiner. Han minste småtten har begynt i barnehagen og pappapermen er over, det vil si at jeg nå må få to barn med meg ut av huset i stedenfor ett... Det merkes på min "på badet tid" for å si det sånn, så her måtte jeg ha en frisyre som gikk fort. 
Jeg byttet ut fletting med tvinning, og festet alt i nakken med fliseklemmer. Egentlig ganske lett og kjapt, men det ser allikevel ut som jeg har har tatt meg tid til å stelle håret.


Hoppet over tuppering, og drysset bare litt hårpudder i bunn istedenfor. Funker som bare det.
 Så deler jeg inn en liten hestehale med kun det håret som er midt bak. Alt håret på sidene og i fronten henger løst.
 
Tvinner denne hestehalen. (Deler inn i to og snurrer dem rundt hverandre).
 Samler snurringene sammen i en liten knute i nakken og fester med hårnåler.
Så deler jeg inn den skillen jeg ønsker. I dag gikk jeg for midtskill.
Deler den også i to og starter å tvinne. Men for hver gang jeg tvinner tar jeg med meg litt mer hår av det som henger løst. Litt samme prinsipp som for pariserflette, bare med to hårdeler istedenfor tre.

Når jeg har snurret meg helt ned, og fått med meg alt det løse håret, fester jeg den under knuten i nakken, og gjør akkurat det samme på andre siden.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar