mandag 24. oktober 2011

bedre sent enn aldri...

Jeg skulle vise dere hvordan jeg flettet "Heidi-fletten" for en stund siden, men jeg klarte ikke flette meg og ta bilder samtidig, så dette innlegget kommer litt senere enn planlagt... Men nå har jeg altså fått kloa i Marielle sitt hår, så her kommer den:


start med å feste alt håret på toppen av hodet i en liten tutt, slik at du bare har en krans med hår som henger løst.


begynn bak i nakken å flett utenpå-pariserflette (der du legger hver passè under istedenfor over når du fletter) 


fortsett fletten rundt hele hodet


(tittei lille Elida...)


når du har kommet helt rundt så fletter du fletten helt ned og fester med strikk


legg så fletten i zikk-zakk inntil bakhodet og fest med fliseklemmer


slipp ned resten av håret og tuppèr det lett


og fest det i zikk-zakk-fletten


flett dette håret helt ned i en vanlig flette


som du snurrer rundt alle festene i nakken


Har du ikke tid til dette om morgenen før jobb kan du med hell gjøre det på kvelden før du legger deg. Den er nemlig veldig fin "dagen derpå", når den er litt løsere og mer rufsete... 

1 kommentar:

Legg gjerne igjen en kommentar