torsdag 19. juli 2012

På snei

Hei hei.

I dag har jeg laget et lite eksempel på hvordan man kan bruke bun-shaperen, eller donuten som den kanskje er bedre kjent som ;-)

Jeg har i utgangspunktet laget en ballerina-bun, bare at jeg har plassert den på siden istenfor midt oppå hodet, og så laget jeg den litt løs og rufsete.

Det du trenger av utstyr er selvsagt donuten, et hårstrikk og et par hårnåler. I tillegg bruker jeg litt hårpudder for å få mest mulig volum, og en hårspray med godt hold.


Når du bruker hårpudder så pass på at du ikke drysser direkte i hodebunnen. Det kan være vanskelig å fordele, og får du for mye på blir det tungt, skittent og kan få en grålig farge. Dette tror jeg er grunnen til at mange ikke liker hårpudder. Prøv heller å drysse litt i hånden, og så massere det inn i bunnen og lengdene. Eller slenge håret opp-ned og drysse pudderet i fra undersiden. Og husk, PITTELITT holder! Det er et fint pudder, nesten som støv, og det skal ikke mye til for å få max effekt.
Min favoritt her er Texturizing body boost volumizing liquid powder fra Bamboo.
Puh, prøv å si det raskt tre ganger!



Etter å ha massert inn pudderet lager jeg en hestehale. I dag laget jeg den som sagt høyt oppe og litt på siden.


Stram strikken godt.


Og løsne evt opp litt forann om du vil ha mer høyde, eller en løsere variant.


Så trer jeg donuten inn på hestehalen.


Og snurrer håret rundt den. Jeg bruker fingrene til å "stappe" håret godt innunder donuten så den skal holde godt, og ikke være synlig når jeg er ferdig.


Se der ja, nå skal den henge fint på av seg selv.


Men... jeg bruker likevel noen hårnåler til å feste med for sikkerhetskyld. Det er greit at den holder godt, om jeg tilfeldigvis skal ut å danse etter jobb... (eller leke på lekeplassen, som er det jeg mest sansynlig skal...)


Jeg liker ikke og kler ikke stramme frisyrer, så jeg må alltid ruske litt i det når jeg er ferdig...
Og så avslutter jeg med hårspray.




Så, hva synes dere?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar