mandag 18. juni 2012

Tips om løsvipper

God morgen.
Tenkte jeg skulle gi dere noen tips om løsvipper i dag. Jeg har lært alt jeg kan om løsvipper av make-up ansvarlig på Huldra, Anne Katrine. Hun kan vel alt som er å vite om vipper, og har gitt meg masse gode tips som jeg har lyst til å dele med dere.
Jeg bruker litt forskjellige merker og typer, etter hva jeg skal og hva jeg får tak i. Men jeg liker veldig godt Depend merket som jeg kjøper på Vita. Der følger det også med lim, men sjekk alltid dette, kipt å komme hjem med vipper og ingen lim. Det er også to forskjellige farger på limet. Sort eller hvit. Med den hvite er jeg helt avhengig av å ha sort våtliner som jeg dekker limet med etterpå, mens den sorte kan du klare deg uten det. 

Først må jeg begynne med å si at man kan bli veldig avhengig av vipper, så la dine egene vipper få en pause innimellom til å resturere seg. For ja, det blir en viss slitasje på dine egne, så alt med måte.

Punkt-vipper:
Jeg har lenge brukt punkt-vipper til spesielle anledninger. Og er fremdeles veldig glad i det. Spesielt om  jeg skal fremheve spesielle effekter, som å ha tre lange helt ytterst i forbinnelse med en lang eyeliner strek. Eller om jeg vil ha "Twiggy- effekt" med noen lange innimellom hele veien. 
Her har du også sjansen til å variere i lengde på vippene. 

Men her gjelder det å ha tungen beint i munnen. Bruk pinsett når du påfører, ikke fingrene. Ta tak i tuppene på en punkt-vipp og dypp forsiktig roten og litt utover i lengden i limet. Roten på punkt-vippen skal festes innimellom der dine egne kommer ut av huden, og lengdene som er lim på skal ligge oppå dine egen vipper. På den måten sitter de supergodt, gjerne i dagesvis om du ikke drar i dem og er forsiktig når du fjerner sminken.  Og etterhvert som en vipp faller av kan du feste på en ny. 
Og husk, øvelse gjør mester! 

Remser:
Jeg har gått mer over til å kjøpe remsene i det siste. De er raskere å feste, og jeg har opplevd at de sitter bedre, og lengre. Men om jeg fester på hele raden blir det veldig mye, spesielt til hverdags, så det jeg gjør er at jeg klipper raden i to, og fester den på ytterste halvdel av øyet. Da ser det veldig naturlig og fint ut. Da klipper jeg der vippene er lengst (altså på midten) men fester de på andre veien, med den lengste siden i ytterkant og den korteste inn mot midten. 
Samme prinsippet gjelder for festing her. Lim på roten og litt utover på lengdene. Men med rader synes jeg det er vanskeligere å få lagt dem helt inntil min egen vipperot, så om du ikke får til det kan det se litt avslørende ut... Og lengdene med lim ligger oppå dine egne vipper. 
Remsene kan du også bruke igjen med ny lim når de faller av.

Fjær og perler:
På Face og Make-up store selger de viper i all slags former, størrelser, farger eller teksturer. Skal du gjøre litt ekstra stas, kan du tilogmed få med fjær eller med en liten perle helt ytterst på hver vipp. Utrolig mye kult. Og snakk om blikkfang! Her er det bare å leke seg. Og med slike vipper trenger du neppe noe annen sminke eller tilbehør.

Her er mine vipper fra lørdagen, som holder seg like fin. Jeg brukte en remse klippet i to.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar