onsdag 12. september 2012

Tips til oppsetting

Jeg hadde litt eksra god tid da min søte venninne Anne hadde time hos meg på Huldra, så jeg fikk lov til å leke meg litt med noen ekle oppsettinger. Nå skal sant sies at Anne har en fantastisk manke å jobbe med, så det gjorde jo jobben min litt enklere...
Men her er ihverfall noen bilder som kanskje kan være til inspirasjon om du skal noe festlig i helgen.




Slike oppsettinger ser ofte litt mer inviklet ut en de egentlig er. Jeg kan gi dere noen basics å starte med, så blir det lettere å leke seg frem til en fin oppsetting som passer deg og ditt hår.

Det er alltid lettere å jobbe med et hår som ikke er helt glatt, så start med å preppe håret med en styling krem eller spray. Jeg er glad i Hair resort spray fra Kevin Murphy, den gjør håret litt "trått".

Anne har som sagt en helt utrolig manke, det er veldig tykt og veldig langt, så utfordringen her er å få "plass til " alt håret i oppsettingen. 
Jeg startet med å dele inn håret fra kronen og ned bak hver øre. Dette flettet jeg, i en helt venlig flette, hele veien ned. 
Om du har et litt tynnere hår kan du godt tuppere litt på kronen for å få litt volum der.
Så rullet jeg fletten innover, og festet den med to hårnåler i nakken. Vips, der har jeg fått bort halve håret, og i tillegg fått meg en god base jeg kan feste resten av håret i. 
Hvor stramt du vil rulle opp fletten velger du selv, men jeg synes det er veldig fin om den henger litt ned i nakken.

Nå har du igjen to deler hår, en på hver side. Denne gangen valgte vi å lage en dyp sideskill, så vi fikk mer hår på den ene siden enn den andre, men her kan man selvfølgelig variere. Den siden med mest hår fikk en pariserflette fra skillen og hele veien ned, som vi også rullet inn og festet i nakken ved siden av den første fletten.
Den andre siden snurret vi, dro med oss over til den andre siden og frestet sammen med den andre fletten. På den måten ble oppsettingen litt asymertisk og hovedtyngden ble liggende bak det ene øret. 
Sien dette var midt på dagen og Anne skulle vel bare på butikken elller noe, måtte vi få litt "hverdagspreg" over frisyren. Jeg dro og slet litt i flettene slik at litt hår falt ut av oppsettingen og det som var igjen ble litt bustete. 

Den lille alliminiums-figuren som henger på brettet Ove av et stripepapir som ble til overs ;-)

Avslutt alltid med en god desj hårspray. I dette været bruker jeg alltid Anti Humidity sprayen fra Bamboo. Den hindrer at fuktligheten i luften gjør håret brusete, i tillegg til at den gir max hold.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar