søndag 15. januar 2012

Ny vri

Jeg er veldig glad ballerina-bun, men kjenner jeg begynner å bli litt lei den nå.
Så jeg har prøvd å legge til litt nye detaljer i en (nesten) oppbrukt frisyre.








Flettet en pariserflette fra nakken og opp, og laget ballerina-bun på toppen. 

Ha hodet opp-ned når du fletter, det kjennes litt rart ut å flette den veien, men du gjør akkurat det samme som når du fletter vanlig pariserflette. Du trenger ikke flette hele veien, stopp når du har fått med det bak ørene. Og så samler du alt håret i en hestehale midt oppe på hodet. Snurr håret rundt strikken og fest med fliseklemmer. 
Jeg har laget den litt rufsete og løs i dag, for jeg liker at det ser litt tilfeldig ut til hverdags. Men om man lager den litt strammere og glattere kan dette være en kjempefin festfrisyre også.

Som alltid, la håret være litt "skittent" før du begynner (les saltvanns spray) og avslutt med hårspray. Evt glans-spray om du skal gå for den glatte versjonen. 
Apropos saltvanns-spray så har Kevin Murphy fått Hair resort på spray! Mye enklere å bruke før oppsettinger, og lettere å fordele i håret. Og med den samme gode kokos lukten. Den har raskt blitt en ny favoritt i min baderomshylle.
Ps. legg merke tid de søte knappe-øredobbene mine. De har Huldra-Lene laget til meg. Er de ikke fine?

2 kommentarer:

  1. Hva koster hair resort sprayen i butikken deres? Har så lyst på, men må spare opp littpeng først ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei. Mener den koster 329. Men kan hende jeg bommer på noen kroner, men der omkring ihvertfall.

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar