lørdag 2. juli 2011

Ikke glem gutta

Jeg vet at det stort sett er jenter som leser denne bloggen, så jeg henvender meg til gutta gjennom dere.

Det er lett for at det blir litt i overkant fokus på oss jenter når det kommer til dulling og dolling, og våre stakkar menn kommer litt i skyggen av det hele.
Så jeg tok for meg min "igjengrodde" mann i dag.

For det første er jeg litt ferdig med disse halvlange, rufsete, overdrevne-bruk-av-voks-frisyrene
(som ofte er et resultat av at de er altfor treig med å komme seg til frisøren på eget intiativ...)

Vet ikke med dere andre jenter, men jeg er veldig klar for de litt mer "velstelte" frisyrene, ala Mad Men og David Backham i prinsebryllupet.





Bort med tredagerskjegg, hockey, og rufsete bed heads, og inn med rene linjer, veltrimmede skinnskjegg og kammet hår.

Så send din mann til Huldra, og få ham hjem igjen velstelt og fin.



før


Pål fra fjellturen vår tidligere i dag...


etter

 Pål etter at jeg fikk leke meg med sakser og barbermaskin.
Som å få en helt ny mann!

Og vær grei å hjelp dem å vedlikeholde dette også. Å trimme skinnskjegg feks er ikke alltid like lett selv, de klarer aldri å se begge to samtidig så de blir alltid litt skjeve. Og nakkehår ser de jo heller ikke selv. Så strekk ut en hjepende hånd med disse småtingene så holder din mann seg fin i lang tid.

Og sist men ikke minst få dem til å gi slipp på den trøtte renati/id voksen!!! Det finnes jo så utrolig mye forskjellig fint i styling til menn!
En lett stylinggele som ikke blir for stiv, men som får håret til å legge seg fint og naturlig er supert til en slik frisyre. Jeg har brukt Logona's Mann Haar Gel på Pål.

Jeg vet at det er mangen gutter/menn som tror de ikke klarer seg uten disse fete, klissete voksene, for menn er vanedyr. Men et godt argument er håravfall! Hvilken mann er ikke redd for det?? Og det er nettopp det disse voksene bidrar til. Ikke bare bruker de altfor mye, de får heller ikke voksen ordentlig ut med vanlig sjampo, og resultatet blir at det ligger et konstant belegg med kunstige fettstoffer å blokkerer for oksygentilførselen til hårrøttene som på sikt kan ødelegge dem og som igjen får håret til å falle av.

Og om de insisterer på å fortsette med den gode gamle voksen sin bør de ihvertfall investre i en dyprens sjampo. Feks Kevin Murphy's Maxi wash eller Simply Organic's Refresh som dere kan lese om her.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar