søndag 3. juli 2011

Babyhud med babyprodukter

Har hamstret litt babyprodukter fra det økologiske merket Logona til min lille pode skal komme, det er jo så utrolig viktig at de helt nye rene kroppene ikke blir forgiftet med all slags fyllstoffer og miljøgifter som finnes i så mangen av de kjente babyproduktene! 

Og nå har jeg igjen blitt helt hekta på disse selv også!
Hadde en periode etter at jeg fikk min første lille der jeg også ble helt hekta på babyprodukter, men etterhvert som hun vokste seg fra dem, glemte jeg dem litt også. Men nå er det altså på an igjen. 
Og deilig er det!

For det første er jo babyproduktene så milde at man kan bruke dem til alt, og så er de laget av økologisk ringblomst som både lindrer, renser og bløtgjør.



Babyoljen er den jeg bruker mest. Først og fremst er den jo selvsagt til babyen... Et par dråper i badevannet er alt du trenger. Oljen renser huden og gir masse fukt, så du trenger verken såper eller kremer i tillegg.
Er den lille plaget med utslett eller eksem lindrer den også dette, og du vil raskt merke bedring.

Det jeg bruker den til forløpig er:
  • shaving (mye bedre for huden å barberes med olje enn barberkrem!) 
  • smører tørre partier (eller hele kroppen) med olje før jeg går ut av dusjen mens jeg enda er våt. Huden tar til seg 10 ganger mer fuktighet når den er våt enn når den er tørr.  
  • i fotbadet for å mykgjøre hard hud og tørre ben
  • et par dråper i tuppene i håret for å gi fukt og samle tørre tupper
  • masserer en dråpe inn i tørre neglebånd 

Baby shampoen er super hvis barnet har mye hår. Hvis ikke holder det med oljen du har i badevannet.
(om du har problemer med veldig sensitiv hodebunn er denne super også til voksene!) 

Når barnet blir litt større er Baby Bad litt gøyere, for den skummer. Den er heller ikke så fet som oljen, så den passer gjerne bedre på sommeren når huden ikke blir så tørr som den kan bli på vinteren.
Forløpig bruker jeg den som dusjsåpe til meg selv... Den er ikke uttørrende som jeg noen ganger føler dusjsåper kan være.

Og så er det kremene... mmmm! Det er Baby pleiekrem, som er den feteste og mest næringsrike av dem. Den har blitt min faste nattkrem til ansiktet. Den gir masse masse fukt og pleie som huden kan kose seg med om natten, og man har virkelig baby hud i ansiktet når man våkner om morgenen!! 
Og så er det Baby lotion som er en lettere versjon av pleiekremen.

Så om man har babyhud, eller vil ha babyhud er Logonas babyserie absolutt å anbefale! 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar