torsdag 1. november 2012

Naturlig make-up

I dag har jeg lagt en naturlig make-up, inspirert av Jane Birkin innlegget jeg laget tidligere i uken.


Blandet foundationen Sheer tint ut i dagkremen, og la jevnt over ansikt og hals. Sheer tint er i utgangspunktet en veldig transperent foundation, men i dag vil jeg ikke se sminket ut i det hele tatt, bare jevne ut litt, derfor blander jeg den med fuktighetskrem.
Deretter buet jeg vippene med en vippetang, og la to lag maskara både oppe og nede. De nedre vippene ville jeg markere litt ekstra, og gikk over med tuppen på maskarabørsten helt i enden av undervippene for å få en "punktvipp-effekt". Litt 60-talls kanskje, men jeg får ihvertfall den retro feelingen jeg ville ha.
Avsluttet med en kremrouge i kinnene og på leppene i fargen fig. Den er litt ferskenfarget og gir en naturlig glød. Denne har jeg alltid med meg i vesken og bruker det både på lepper og kinn for å freshe opp i løpet av dagen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar