torsdag 10. november 2011

Short-cut.

Har fått en del etterspørsler etter korthårs styling tips. Beklager så mye om det har vært litt ensporet på hårtips til langt hår... Men siden jeg stort sett bruker meg selv som modell, har det blitt sånn. Men nå har jeg altså tatt tak i det, og har fått tillatelse til å leke så mye jeg vil med Trine Lise sitt hår! 
Vi hadde oss en lekekveld i salongen i går, så her kommer et liten bildedryss som jeg håper kan være til inspirasjon.

Klippen er en klassisk korthårsveis, med kort nakke, volum på kronen og lengder i fronten. Denne frisyren kan styles på mangen forskjellige måter. Her en noen eksempler.

På disse første bildene har vi gått for en androgyn stil. Jeg fordelte "Hair pomade" fra John Masters i tørt hår, og kjemmet håret glatt ned og bakover fra en sideskill. Dette er en klassisk korthårsfrisyre som egner seg godt til fest i kombinasjon med sotete øyne.





På disse neste bildene har jeg fønet håret ført med børste og volum-skummet til Kevin Murphy. Gre håret vekselvis oppover og bakover mens du føner for å gi volum og forme det til.





Og så prøvde vi ut en mix, volum og rufsete på ene siden og glatt bak øret på den andre.






Siste frisyren vi prøvde ut i dag var å rocke det litt opp med en matt voks, "Night rider" fra Kevin Murphy.





Et tips ved kort hår er at kort i nakken gjør at nakken ser lengre ut, dermed ser du rakere og slankere ut. 
Så bort med hockey'en.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar