søndag 6. november 2011

"Feel good, do good"

Skjønnhet og stil handler om å finne det som passer deg og din livsstil. Ikke om hva som er "in" eller "ut".  Føler du deg vel, vil du automatisk gå mer rakrygget og smile mer, være mer imøtekommende og yte bedre. Hva som skal til for at hver enkelt skal føle seg bra er veldig individuelt, for meg handler det mye om utseende, men også om at kroppen føles frisk og sunn.
Jeg har seks punkter jeg bruker som en guide til å få frem mine beste sider.

1. "De obligatoriske", dette er de jeg prøver å følge hver dag:
-drikke nok vann
-få masse frisk luft og dagslys
-"skjønnhetssøvnen"
-mosjon
-unngå sukker (eller røyk og alkohol for dem det gjelder)
-smile så ofte jeg kan!

2. Håret:
-for å finne riktig hårfarge, går jeg aldri mer en to nyanser lysere eller mørkere enn min naturlige farge. Vil jeg ha kontraster så legger jeg dem inn som striper eller effekter.
-passer på at tupper og lengder får nok fuktighet
-trimmer håret jevnlig
-prøver å variere stylingen, med å leke, være uforutsigbar og gjøre det spennende.

3. Huden:
en sunn og frisk hud er selve symbolet på skjønnhet.
Bruk alltid beskyttelse, tilfør masse fuktighet, og peel jevnlig for å få en fin glød.

4. Få øyenbrynene formet og farget med jevne mellomrom.

5. Pleie hender og negler. Ta på en fargerik lakk for et friskt pust.

6. Finn din egen stil. Jeg finner masse inspirasjon hos mine venner og kollegaer, men er tro mot meg selv. Det viktigste er at jeg er komfortabel i det jeg kler meg i.

Har du noen skjønnhets- eller stiltips, så del dem gjerne i komentarfeltet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar