torsdag 14. juli 2011

Løft blikket! Øyenbryn 101

Øyenbrynene er rammen til ansiktet vårt. Er øyenbrynene ryddig og fine kan de løfte ansiktet flere hakk. 
Jeg ryddet opp i mine i dag etter å ha forsømt dem i det siste, og for en forskjell! Jeg så hunder ganger mer våken og velstelt ut. Så lite skal det altså til for å freshe seg litt...

Om brynene har mistet all fasong, eller om du aldri har gjort det før, anbefaler jeg å få det gjort profesjonelt først, da er det mye lettere å vedlikeholde dem selv hjemme.
Bestill time hos våre øyenbryn-eksperter Anne Katrine eller Anne på Huldra, så er du sikker på at du får den rette formen til ditt ansikt.

Her har jeg laget en liten "step-by-step" til oppfriskning og vedlikehold:

  •  for å finne hvor brynet skal begynne lager du en linje fra minnviken, via nesevingen og øyenkroken.


  • for å finne brynets slutt lager du en linje fra nesevingen via øyets ytterkant. 


  • da kan du tegne inn ønsket form innenfor disse "rammene". (husk at brynets bue, eller høyeste punkt skal være ca 2/3 ut i brynet)


  • da kan du bare starte å nappe bort alle hår utenfor den formen du har laget deg.



Se det var bedre ja! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar