onsdag 13. juli 2011

Alveland

I går fikk jeg min "hverdagsluksus" i posten.
Deilige, hjemmelagde, natursåper fra Alveland.


Jeg har vanligvis lettere "såpefobi". Det vil si at jeg hater å vaske meg med vanlig såpe. For det første med tanken på alle de ekle stoffene som er i "vanlig" såpe, og at de stinker av sterk, syntetisk parfymelukt. Og for det andre at de tørker ut huden så den føles grov og ru etterpå og man blir avhengig av et tonn med bodylotion og håndkrem. Vanligvis bruker jeg bare rensende oljer, men innimellom unner jeg meg et par forkjellige såpestykker fra Alveland. Og de er DEILIGE!

Jeg har noen favoritter som jeg bestiller igjen og igjen, blandt annet må jeg har kaffesåpen på kjøkkenet:


Og havreskrubb såpen i dusjen:


Og så prøver jeg meg frem med et par nye hver gang også. Og så får jeg alltid med noen små prøver på forskjellige andre såper som jeg pleier å legge innimellom sengetøyet i skapet. (såpene dufter helt fantastisk friskt og rent)


En ny såpe som jeg gleder meg til å ta i bruk er einebærsåpen, den har jeg ikke sett der før, men etter duften å dømme, er den sikkert like god som de jeg har prøvd tidligere. Einebær er jo som kjent rensende og naturlig antiseptisk, så det blir håndsåpe på badet.



Nyte!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar