mandag 25. november 2013

Mer julebord-hår

Dette julebord-kit'et fra Kevin.Murphy er helt ypperlig til festlige anledninger. Jeg har sikkert mast mye om dette nå, men det er fordi jeg liker det så godt, og bruker det hver gang jeg skal noe. Skrev om det blandt annet her.
Anyway, sotete øyne og masse volum er en vinner på julebordet, uansett om du velger å ha håret oppsatt eller løst. Her har jeg gått for en rufsete svinekam.
Med i kit'et får du Hair resort spray, powder puff og et makeup kit. Det du trenger utenom er noen hårnåler, en tupperingskam, evt en naturhårbørste om du vil ha en glatt overflate på håret, og en maskara.


Jeg startet med å preppe håret med Hair resort spray. Spray denne godt i alle lengder og helt ut i tuppene. Jeg pleier å gi håret en liten snurr for å være sikker på at jeg også får på undersiden.


Powder puff gir ekstra fylde og hold til røttene. Om du er mørk i håret bør du være litt forsiktig, det hvite pudderet kan gjøre fargen matt. Da kan det være lurere å flippe hodet oppned og drysse fra undersiden. 


Man kan aldri få nok tupering! Tuper hele topplokket rett opp. Og del bakhodet inn i passeer vertikalt og tuper fra øre til øre.



 Så samler jeg alt håret bak og gir det en snurr slik at lendgene blir tullet inn i oppsettingen, og fester med hårnåler fra starten på oppsettingen i nakken, og opp til den slutter ved kronen.



Jeg avslutter nesten alltid med å rufse det litt i hodebunnen for å løse opp litt.


Med qr-koden bakpå makeup kit'et får du en steg for steg video til sotete øyne. Jeg legger den ved her også:

Nei, det gjør jeg visst ikke… Lager et nytt innlegg med den videoen, det ble litt for teknisk for meg dette her tydeligvis…

Men håper dere likte håret ihvertfall :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar