onsdag 1. mai 2013

Hjemmespa

Jeg elsker sånne fridager som jeg glemmer litt, og så plutselig er de der, før jeg rekker å legge noen planer. I dag er en sånn dag.
Så nå sitter jeg her med rykende fersk te i kannen, og en plastpose på hodet...
Eh, ja glemte kanskje å si at det er på sånne dager som dette jeg får litt etterlengtet tid til hjemme-spa, og til på å prøve ut noen av de nye produktene fra Huldra.

Bamboo har kommet med en dyprens-sjampo som jeg har klødd i fingrene etter å prøve. Og oljekurer er alltid gøy å eksperimentere med.

Denne vinteren har herjet hardt med håret mitt kjenner jeg. Både hodebunnen og håret er knusktørt.
Så jeg startet hjemmespaet mitt med å vaske håret to ganger med "Deep cleanse clarifying shapoo" fra Bamboo. Den fjerner alt støv, skitt og smuss som hoper seg opp, og ikke minst stylingrester og grell missfarging. (svømmer en del i klorvann, og det gromser til fargene i håret).

Etter sjamponering med en dyprens-sjampo føles håret veldig tørt og trått. Hårskjellene er nå helt åpne, og hårstrået helt rent. Så nå er det bare å fylle på med masse fukt og pleie.
I dag blandet jeg "Kendi intense moisture masque" også fra Bamboo med "Argan oil" fra John Masters Organic. Mengden olje jeg har i varierer etter behov, men i dag brukte jeg en god desj (ca 1/4 olje).
Det kan være greit å håndlketørke håret litt før du tar i kuren så den ikke begynner å renne nedover nakken etter en stund.


Så ja, nå sitter jeg her med en plastpose på hodet og nyter en deilig kanne med te.


Dette er også en perfekt anledning til å gjøre litt yoga på stuegulvet. Jeg er veldig glad i de små videosnuttene som finnes på youtube.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar