søndag 5. mai 2013

Gøy med make-up!

Fra i morgen av selger vi ut masse make-up og koster fra Glo Minerals med 20% avslag! Tilbudet varer ut uken (så lenge lageret varer...)
Blandt tilbudsproduktene er blandt annet Sheer tint forundation, div concealere, pudder, solpudder, liquid liner, ALLE øyenskygger (enkle, trio og smokey-eye kit), hydration mist, primere, blusher, leppestifter og glosser. Med andre ord, du finner helt sikkert noen av dine (gamle eller nye) favoritter på tilbud.

Jeg har skrevet et par innlegg om Glo make-up'en tidligere, men tenkte jeg skulle vise dere noen av mine favoritter.


Jeg bruker ikke mye make-up til hverdags, men Sheer tint foundation er jeg helt avhengig av. Det er Glo sin versjon av BB-kremen. Den gir lite til medium dekk, men gir en jevn og fin glød i huden. Den inneholder antioksidanter, vitamin A, C og E, og grønn te-ekstrakt. En skikkelig godbit for huden.

Concealeren camouflage er helt super å spe på med de gangene man har noe å skjule. Urenheter og mørke ringer fordufter på magisk vis. Denne er olje-fri, så man trenger ikke være redd for å bruke den på fet/uren hud. Den kan for noen virke litt tørr å bruke under øynene, men jeg synes ikke det, på meg fungerer den helt ypperlig til det også.

Jeg betaler nå dyrt og hellig for den forferdelige trenden med å nappe bort 2/3 av brynet som herjet da jeg gikk på ungdomsskolen, og må derfor fylle i tomrom og hull i brynet som alldri vokser utigjen, med brynspudderet...

Litt rouge må alltid til. Med krem rougen fig i kinnene ser jeg alltid dugg-frisk ut, uansett hvor grå og sliten jeg føler meg. Her bruker jeg bare fingertuppene og klapper på litt i eplekinnene for å få den "jeg-har-nettopp-gått-en-forfiskende-spasertur-looken".

Og tilslutt en fin gloss med litt farge til leppene. Fortiden er favorittenfargen poppy, men her skifter jeg hele tiden.


Dette er mine favoritter til hverdags. Men på kveldstid synes jeg det er gøy å leke meg litt mer.

Smokey-eye kit'et er kjempegøy, og kjempe enkelt å bruke om man vil lage dramatiske øyne. Der følger det også med en liten bruksanvisning til hvor og hvordan du skal bruke de forskjellige fargene om du ikke er så stødig på smokey-eye effekten. Den lyseste av de fire fargene i kittet er også kjempefin å bruke som highlighter. Den bruker jeg masse.

Og flytende liner er veldig gøy å leke seg med. Å lage sånn lang pin-up strek ut på sidene er så gøy! Og den tynne penselen er kjempelett å tegne med.

Den siste av mine "kveldstid-favoritter" er eye-liner i fagen charcoal. Den bruker jeg på våtlinjen når jeg har laget smokey-eye for en skikkelig dramatisk look. Liker bedre denne dype gråfargen enn de helt svarte. Den er også vannavstøtende så den holder all-night-long selv på våtkanten!
(det er et must, siden det ikke er så lett å legge liner på våtkanten i brisen tilstand...)


Legg gjerne igjen en kommentar under om hva som er dine favoritter! Det er så gøy å bli inspirert til å prøve noe nytt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar