tirsdag 29. november 2011

Second-hand.

Jeg har fått så mange fine tilbakemeldinger på gjenbruk-innleggene mine, og det er bra, for det er så utrolig gøy å lage dem!
Så kanskje jeg kan begynne med "dagens gjenbruk" også, og ikke bare "dagens hår"?

De fineste tingene jeg har er arvet. Det er ekstra stas når jeg vet hvem som har eid dem før, spesielt om det er noen jeg er glad i som for eksempel besteforeldre, og om jeg vet litt om historien bak det. Og om jeg har kjøpt det brukt lager jeg meg en liten historie, artig det også :-)

 Og en annen ting jeg liker med second hand, er at jeg sparer enormt mye penger! Byttekvelder, arvegods og loppis er god butikk for heimen. Og pengene kan heller brukes på andre ting som kino, teater, konserter, kafè-besøk, ferier, spa og andre opplevelser. 
Så, mindre penger på forbruk, og mer på kultur og tjenester.

Ok, her er dagens gjenbruk:




Den deilige myke genseren av mohair er fra Fretex, medaljongen er et gammelt lomme-ur fra besteforeldrene mine som jeg har festet en ny lenke i.




Jeg vet faktisk ikke så mye om dette uret, bortsett fra at jeg fikk det da vi ryddet ut av huset til besteforeldrene mine. Vet ikke hvem det tilhørte eller hvor gammelt det er. Jeg har laget meg en fin liten historie, men det hadde vært artig å finne ut mer om det. 
Skal absolutt dele med dere om jeg finner den ekte historien bak uret ;-)
God kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar