torsdag 4. oktober 2012

Glo Minerals

Vi får mye spørsmål rundt make-up serien vi har på Huldra, Glo Minerals. Med hjelp av egene erfaringer og info fra Glo Minearls leverandører skal jeg se om jeg får gitt svar på noen av de tingene dere lurer på rundt dette.

Glo minerals er ikke et sertefisert økologisk make-up merke. Vi har allikevel valgt å ta det inn på Huldra ettersom de økologiske merkene vi har hatt i make-up ikke var tilstrekkelig til vårt eget bruk eller til kundenes ønsker.
Glo minerals tilfredstiller allikevel våre egne krav. Det er en mineral make-up, uten parfyne, parabener og andre kjemiske tilsetnings-stoffer og står på PETA listen (ikke testet på dyr).

I tillegg til naturlige mineraler inneholder Glo også vitamin c som beskytter mot frie radikaler, vitamin a som mykgjør hudens struktur og grønn te ekstrakt som er antibakteriell.
Forskjellen mellom Glo og annen mineral make-up er at Glo's mineraler er trippelknuste, og gir derfor en mattere og jevnere finish. Perfekt for HD-TV og foto. Og den er presset, ikke løs, som gjør den enklere å påføre, det blir mindre søl, og produktet blir drøyere.
Mineralene tintandioksid og sinkoksid gir et naturlig UVA- og UVB filter.

Og ikke minst, så har de et enormt utvalg! Faktisk så utrolig mye at vi har måtte begrense oss for hva vi har inne på salongen til enhver tid. Så om du ikke finner dine favorittfarger eller produkter, så må du bare gi beskjed så vi kan bestille inn til deg.
Men det utvalget vi har skulle dekke det meste vil jeg tro.
Vi bruker denne make-upen til bruder, fotoshoots, for salg, og ikke minst så er vi helt avhengige av den til oss selv.
Jeg har skrevet litt om noen av mine favoritter her tidligere, men jeg finner stadig noe nytt jeg blir begeistret for etterhvert som åstider og trender forandrer seg, så det kommer sikkert til å komme mange flere innlegg om Glo her på bloggen.

Og spør oss gjerne mer om sminke neste gang du er hos oss, så får du prøve det på huden din. Det synes vi er kjempegøy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar