søndag 22. juli 2012

Oppsettning med fletter

God morgen.
Jeg fikk plutselig så dårlig tid i går kveld, så jeg fikk ikke lagt utpå oppsetningen min. Beklager det, men her kommer den altså :-)



     
  1. Du starter med å tuppere håret på kronen. Nesten alle frisyrer/oppsettinger er finere om man har litt høyde på toppen. Hvor mye tuppering du gjør kommer an på hvor høyt du vil ha det. Prøv deg frem. Det er ikke noe problem å flate det litt ut etterpå, så ikke vær redd for å overdrive. Det er verre å prøve å få mer høyde på det etter at du er ferdig.










2. La det være en rad med hår fra fronten til bak ørene, bred nok til at den kan flettes, og samle resten av håret i en hestehale. Eller en "tutt", eller en flette, eller en knute... Men litt variasjon her, kan du får forskjellige uttrykk, og forskjellige oppsettinger.













3. Jeg valgte å lage en knute. Siden jeg har så pass tykt hår brukte jeg bare mitt eget hår i knuten, men her kan du legge inn en bun-shaper (donut) eller løshår om du ønsker at denne er større.
4. Og så flettet jeg de to remsene på hver side av ansiktet i pariserfletter og la dem rundt knuten i nakken, og festet med fliseklemmer. Jeg føler ikke jeg kler så godt stramme oppsettninger, så jeg løsnet litt på flettene utover kvelden, for å få dem litt løsere og mer rufsete. Du kan også variere mellom innvendig- og utvendig pariserflette, eller tvinninger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar