fredag 13. juli 2012

Louis Vuitton-hår

Jeg har lagt min elsk på den søte sommerfrisyren til Louis Vuitton i år. Har dere sett den visningen når modellene sitter på den karusellen av hvite hester? Ahhhh, den er så fin!
Se her og drøm dere bort:







































Skjønner dere hva jeg mener? Er det ikke fint?!

Og det beste av alt, denne er enkel å lage, og fungerer nesten uansett lengde, tykkelse, frisyre osv.
Her har jeg snekret sammen en liten "how to":

Det du trenger er en børste eller kam (til tuppering), en strikk, to hårnåler og et hårbånd. 
Jeg har funnet frem to av mine favoritter, et mørkt metallisk, og et litt søtere med blomster.


Start med å tuppere alt håret på topplokket.


Lag så en hestehale, jeg lager den noen ganger helt nedi nakken, noen ganger oppe på toppen av hodet,  eller som i dag, midt bak. Det er en fin måte å forandre frisyren på, uten at du trenger å lære deg en helt ny oppsetting ;-)


Den siste runden rundt strikken drar du ikke helt igjenom, men lager en liten løkke slik som jeg har gjort her.


Så finner du frem de to hårnålene, og fest tutten din oppe og nede med hårnålene.


Dra ut litt av håret på toppen om hestehalen din har blitt for stram.


Nå kan du legge hårbåndet på. Men husk at du skal ha litt høyde på håret både forann og bak hårbåndet.






Oj, glemte en ting! SPRAY! Gjerne før, under og etter. 

Hva synes dere? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar