søndag 29. juli 2012

min basic

Hver gang årstiden forandrer seg og en ny sesong begynner får vi printet inn fra alle kanaler at nå skal hele garderoben fornyes. Tull!
Har man en god og solid basisgarderobe kan den følge deg gjennom alle sesonger, og er man i tillegg tro til sin egen stil, så slipper man å gjøre storinnhandling hver gang været skifter eller det kommer en ny trend (som ved begge tilfeller er veldig ofte).
Jeg tenkte å vise dere noe av det mest trofaste innholdet i mitt skap.





  • En dongeri-jakke fungerer til det aller meste. Utenpå en lett sommerkjole på kjølige kvelder, for å dysse ned en overpyntet penkjole, og til en bukse og t-skjorte for en avslappet hverdags stil.
  • Skjorten er også et yndet plagg i en hver situasjon. Den kan slenges utenpå en kul singlet, eller stappes nedi et skjørt. 
  • En jeans fungerer til absolutt alt.
  • En søt kjole som brukes til bare ben på sommeren og til strømpebukser og ankelboots til vinteren.
  • Et skjørt er også et must i basisen min.
  • En t-skjorte og/eller en singet.
  • Ankelboots og ballerinasko
  • Et skjerf som kan brukes i håret, eller rundt halsen om det trekker.
  • Og en skulderveske som rommer alt hverdagspøet.
Om man kler seg i lag-på-lag, kan man lett tilpasse seg skiftende vær, eller få jobbantrekket man kler seg i på morgenen til å passe festligheter på kveldstid.
Og så må man selvsagt komplimentere med stømpebukser og strikkejakke/cardigan utover mot høsten.

Men dette er altså det jeg brukte i vår, i sommer og som kommer til å følge meg videre inn i høsten. 
Og dette med at basis-garderoben skal ha nøytrale farger er jeg slettes ikke enig i. Kjør på med deilige farger og kule mønster!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar