søndag 25. september 2011

Hvordan flette fiskebein:

Fikk masse spørsmål om hvordan jeg hadde laget fiskebeinsfletten min som jeg la ut hin dagen.

 Det er i utgangspunktet veldig enkelt, men som med alt annet må det gjøres et par ganger før det sitter i fingrene. Det jeg synes er vanskeligst er å få den stram på begynnelsen...

Jeg starter med å dele håret i to like store deler

Så tar jeg en liten del ytterst fra den høyre halvparten over til den venstre halvparten, og tar en tilsvarende liten del ytterst fra den venstre delen over til den høyre delen.
 


Og slik fortsetter du hele veien ned. 
Inndelingene er ikke så nøye om de er helt bein eller akkurat like store (jeg liker litt "rufsete" utrykk), men pass på at du holder det stramt hele tiden, ihvertfall på begynnelsen, så håret ikke faller ut.

Når du er ferdig så dra litt i fletten slik som dette  for å løse opp litt, og for å få den bredere.

Spray så godt med en sterk hårspray så den holder seg fin hele dagen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar