onsdag 31. august 2011

"Grønn" interiør

Jeg er veldig glad i det naturlige, og det synes nok også på interiøret i mitt hjem. Både i valg av materialer, farger og design vil jeg at det skal være mest mulig rått, ubehandlet og naturlig.
Og møblene består stort sett av arv, gjenbruk eller hjemmesnekret. Jeg tenkte jeg skulle vise dere et par eksempler som kanskje kan være til inspirasjon.


Denne trefjølen fikk vi fra et sagbruk på voss. Den er helt ubehandlet, og man kan se treets naturlige form langs kantene og i endene. (Skjenken den ligger på har jeg arvet, den skal jeg legge ut et bilde av når jeg er ferdig med den).

Etter litt pussing og et tynt strøk med beis ble det en flott romdeler mellom kjøkken og stue.


Blomstene er fra egen hage, bildet er av min oldefar, og barkrakkene har vi fått brukt. 
Veggen under har vi fliset med naturstein fra Steinsenteret.

Hva synes dere?

3 kommentarer:

  1. Nå gleder jeg meg til å innrede vårt eget nykjøpte rekkehus etter samme prinsipper! Har bodene fulle av gamle, brukte godsaker som bare venter på å komme til sin rett:) Takk for flott blogg, faktisk den eneste jeg følger! Klem Birte

    SvarSlett
  2. Grattis med nytt hus! Dere får invitere til barnetv og kvelds når dere kommer i hus ;)
    Flott at du liker bloggen.

    SvarSlett
  3. Nice! det er noe utrolig fint med gammelt tre, og sammen med stein så blir det veldig kult, akkurat som e lika! ;)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar