mandag 9. september 2013

Mermaid waves

Nå er det lenge siden jeg har brukt noen av Kevin.Murphy kit'ene. I dag var jeg i humør for litt bølger, så da dro jeg frem The Mermaid Hair Kit.
I hver kit ligger alt du trenger til å få til en frisyre, inkl styling.

I Mermaid får du med en Hair Resort Spray, 6 wave-clips, 6 klyper og et hårnett.


Jeg har litt i overkant tykt hår, så jeg må bruke to ekstra klips når jeg tar hele håret. Det er ikke noe problem å kjøpe ekstra klips, klyper, ruller osv å spe på med.

Jeg delte håret inn i fire deler, fra panne til nakke, og fra øre til øre. Hver av disse seksjonene delte jeg igjen i to, sprayet godt med Hair resort sprayen og festet en klips ca midt på håret på hver av delene. Normalt sett trenger du ikke å dele de to seksjonene i front, men om du har tykt hår får du en bedre effekt om du gjør det.


 Så festet jeg hårnettet rundt alle klipsene.


Og fønte til alt var tørrt og varmt. La det kjøle seg helt ned før du tar utav klipsene. Kjenn etter med fingrene at håret ikke er varmt.


I dag gikk jeg for litt duse bølger, så jeg greiet gjennom håret med en myk naturbørste, og tok litt pomade i tuppene så de ikke skulle bruse seg.
(Jeg er veldig begeistret for John Masters Orgaics sin Hair pomade! (den er ikke med i hair kit'et) Den gir masse fuktighet og pleie og gir et lite hold samtidig som du får vel så mye glans som med en olje. Perfekt til brusete tupper.)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar