lørdag 2. februar 2013

"bli ny" -sko edition

Jeg har siden i høst letet etter de perfekte ankelboots. De må ha flat og grov såle, gode å gå med, helst ekte skinn, varme og litt røffe.
Selv ikke i London fant jeg de skoene jeg letet etter.

Men, hjemme har jeg hatt liggende noen støvletter med akkurat den sålen jeg vil ha. De er knehøy, ikke noe fine, og passer ikke til noe jeg har. Så de har rettogslett lagt i boden en lang stund.


Skjønner hva jeg mener?

Men i samarbeid med en god skomaker, ble de utgangspunkt for de perfekte ankelbootsene mine!




Joho, endelig. Og hjemme i min egen skohylle fant jeg dem tilslutt...
Note to self: se gjennom det jeg har før jeg går å kjøper noe nytt!

2 kommentarer:

  1. Så smart! Er det mulig å få vite kva det kosta å gjere dette? Eg har nokon vintersko som er altfor glatte, som eg gjerne skulle hatt ein grovare såle på.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg betalte 700kr.Men han gjorde ingenting med sålen. Han spratt opp den strikke-borden øverst, klippet av midtpartiet og sydde påigjen strikke-borden. Det var en del "pitle-arbeid" som tok litt tid, så derfor det ble litt dyrt. Aner ikke hvordan man skifter en såle...
      Men skomaker håndtverket er iferd med å forsvinne, siden alle bare kjøper nye sko istedenfor å reparere de gamle, og det synes jeg er synd. Så jeg oppfordrer allt til å bruke håndtverkerne våre, så de ikke forsvinner :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar