onsdag 2. januar 2013

Takk for det gamle

God nytt år!
Det har vært en herlig juleferie. Men nå er det litt deilig med hverdag igjen også merker jeg. Og så gleder jeg meg til å komme inn på salongen igjen etter over en uke med slaraffenliv.

Jeg har ikke slått på stortromma på frisyrefronten i ferien. Utenom de store festdagene har det stort sett gått i hestehale (som står godt til joggebukse og turklær).
Men laget en fin festfrisyre til nyttårsaften, som er forholdsvis enkel å få til.


Jeg startet med håret i sideskill, og krøllet alt håret med en krølltang. Pass på at du krøller alt samme vei, siden poenget er å få en sammenheng i bølgene hele veien etterpå.
Mens håret fremdeles var varmt la jeg luggen i bølger med hjelp av et par spenner. Resten av håret snurret jeg sammen til en krøll på samme side som luggen ligger til.
På den andre siden flettet jeg en liten pariserflette lags hårfeste og helt ned i nakken hvor jeg festet den i skjul under det andre håret. Fletten her skal ikke gjøre noe utav seg, men hjelper meg bare å holde luggen inntil og resten av håret på plass til den ene siden.

Jeg synes det er så fint med glamorøst hår til store dager.

Nå sitter jeg å planlegger Londontur som jeg fikk av min kjære til jul.


Jeg har så lyst til å pakke med meg fine kjoler og høye hæler, men januar i London er vel ikke så veldig forskjellig fra januar her, sånn vær messig... Så skal jeg være litt fornuftig å bytte ut glitterkjoler og stiletter med parkas og vintersko? 
Er det noen andre som har vært i London på vinterhalvåret og har noen luddige pakketips, så er det bare å fyre løs. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar