lørdag 6. oktober 2012

Ombre

Etter en liten pause i sommer, har ombre-trenden gjort et comeback. Og jeg slenger meg på.
Selv om  det er lenge siden jeg har vært så fornøyd med håret mitt etter at Ove farget meg mørk for noen måneder siden, var jeg nå klar for litt forandring igjen. Så flinke Ove laget en kul "ombre-effekt " i det mørke håret mitt.

FØR

ETTER
Beklager litt dårlige mobil-bilder, men dere skjønner tegningen. Bunnen er mørk som før, men utover i lengdene blir fargen gradvis lysere og ender i en lysebrun fage i tuppene.
Forskjellen på dette og "color-dipping" som var veldig pop i sommer, er at ombre-effekten skal ikke ha noen brå overganger, men duses gradvis ut.
Dette er en fin måte å variere fargen på en litt mer diskre måte.
Den kan selvfølgelig gjøres i alle farger, ikke bare i mørke. Jeg synes en slik effekt er ekstra kult i oransje/kobber farger, der bunnen er mørk kobber, og duser seg ut og ender i en nesten gul farge i tuppene.
Og til alle blondiner, hva med en ombre-effekt i blondfarger neste gang istedenfor vanlige foliestriper i etterveksten?






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar