onsdag 4. desember 2013

En god kombo

Etterhvert som årstidene forandrer seg, får håret og huden også andre behov. Nå om vinteren merker kanskje de fleste at håret blir tørrere, mer brusete, statisk og flatt, og hodebunnen tørr og kløete? Ikke den beste hår-tiden vi er inne i nå med andre ord. Men med rette produkter kan du få litt kontroll over manken igjen. Men husk at det som er gull for noen ikke nødvendigvis funker på andre!

Mitt hår er striper/farget og slitt. Nå med vinteren mangler det også fukt. Og luevær får det til å bli flatt på toppen. Om du kjenner deg i igjen i dette så les videre!



Jeg har nemlig funnet en kombo til å løse alle disse problemene, og det fungerer helt fantastisk.
Jeg starter med å vaske håret en gang med John Masters Organics Honey Hibiskcus reconstructing shampoo. Den inneholder essensielle fettsyrer tilsvarende det man finner i yngre, friske hår, som har en gjenoppbyggende effekt på håret. Den inneholder ingen sulfater som kan være uttørkende på hodebunnen, og honningen er også med på å gi fukt til tørt hår og tørr hodebunn.
Skritt to er at jeg skylder gjennom håret med Herbal cider. (1 del Herball cider, 4 deler vann) Dette er en  dyprens for hår og hudbunn. Håret blir veldig luftig, og fargen blir klar og blank.
Etter dette kan håret kjennes litt trått, så tilslutt kniper jeg i en liten desj med Citrus neroli detangler som er en leave in balsam. Det gir masse fukt og pleie uten å tynge ned håret.

Og der er min nye vinter-rutine.
Men, Herbal cideren er ikke nødvendig å bruke mer enn ca en gang i uken, så om du vasker håret ditt oftere enn det kan du bare skippe det leddet de andre gangene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar