tirsdag 7. februar 2012

Oscar-lugg

Denne måneden skal jeg la meg inspirere av alle de fantastisk flotte kvinnene som er Oscarnominert i år.
Og jeg starter med Rooney Mara som er nominert for filmen "The girl with the dragon tattoo". Husker dere henne fra filmen? Da så hun slik ut:


Ikke helt min stil der, men hun er jo en feiende flott jente. Det jeg lot meg inspirere av i dag var lugg-situasjonen. Alle som har prøvd å spare ut luggen (noe jeg vil tørre å påstå at gjelder samtlige jenter) vet at her kan man støte på trøbbel. Man kan trygt si at Rooney har litt av en utfordring foran seg utifra dette bildet fra filmen, men jeg synes hun har klart det på en fin måte. Se bare her:

 Steg 1: Mens den enda er for kort til å dra til siden kan den klippes og formes som en annen type lugg som er litt lengre.
 Steg 2: Når den har blitt såpass lengde på at du kan dra den til siden kan du begynne å leke deg litt. Midtskill, litt sideskill, mye sideskill, eller på skrå, som Rooney har her.
 Steg 3: Sleik! Ha i litt gel mens håret enda er vått, og sleik i vei. Finest med en dyp sideskill som her.
Steg 4: Og så har den endelig blitt så lang at du får den med bak i hårbøyle/hårbånd. Herfra går resten lekende lett ;-)












Jeg er fremdeles glad i luggen min, hvis du lurte, men jeg har begynt å planlegge litt sparing frem mot sommeren. Sommer + lugg = svett og bleik panne. Ikke den ideelle tid å ha lugg på...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar