tirsdag 31. januar 2012

Blow

For alle som liker å ha fønet hår, men ikke helt får det til på deg selv så må jeg på det varmeste få anbefale en fønbørste. Herregud så lettvint det var!
Jeg kan lett bruke en god halvtime på å føne håret mitt selv, med varierende resultat, med vanlig føner og rundbørste, og jeg er dreven. Men med fønbørsten; 10 min! Og da fønet jeg det stritt først, angret, og fønet bølger etterpå!





Her føner jeg det stritt ved rett og slett bare gre det...





Og her føner jeg bølger ved å snurre på fønbørsten mens jeg grer det...

Børsten er fra Babyliss og selges på Huldra for 699.

Enn så enkel denne føneren er å manøvre har jeg likevel et par gode fønetips jeg gjerne deler med dere.

- Begynn aldri å føne i kliss vått hår. Ikke bare tar det dobbet så lang tid, men du får også dobbelt så mye slitasje på håret. Selve omdanningen i håret skjer i de siste sekundene før håret blir helt tørt, så om du snurrer og drar aldri så mye, får du likevel ikke formet håret om det er vått. Så spar deg for ekstra arbeid og vent til det er nesten helt tørt før du begynner.
Om du har god tid om morgenen, spis frokost imens håret får lufttørke, før du tar fatt på føningen.
Om du har knapp tid om morgenen blåser du bare håret nesten helt tørt med føneren før du begynner å forme.

- Ha alltid i passende styling for det resultatet du vil oppnå. Ikke bare gjør det arbeidet lettere og gir hold til frisyren, all vår styling pleier også håret og beskytter det mot slitasje.
Feks: om du har tykt og brusete hår (som meg) er bangs&ends eller antifrizz fra Simply organic mine favoritter. Men om du har tynt og stritt hår er favoritten BodyBuilding fra Kevin Murphy.
Er du usikker på hva du egentlig trenger er det bare å komme innom så hjelper vi deg å finne det perfekte produktet til akkurat ditt hår.

- Del inn håret, og sett vekk alt det håret du ikke jobber med i en klype. Gjør deg helt ferdig med det håret du jobber med før du tar ned en ny passè med hår.

- Vi som bor i Bergen spesielt, må huske å spraye over det ferdige resultatet med en anti humidity spray. Litt kjedelig om håret bruser seg til igjen fem minutter etter du har gått ut døren...
Anti Humidity sprayen fra Bamboo er helt fantastisk, den gir også litt hold så du kan bruke den istedenfor din vanlige hårspray. (Ps. super til alle med brus/krøller uansett om du føner eller ikke...)

Håper dette kan hjelpe litt på vei. Og husk; øvelse gjør mester!

2 kommentarer:

  1. Hei! Hva er prisen på Anti Humidity sprayen fra Bamboo? Høres perfekt ut hvis den hindrer håret i å bli brusete når man går ut døren rett etter man har rettet det ut ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei. Sorry sent svar, har nettopp kommet fra ferie. Anti Humidity koser 319kr. Er helt super for å holde håret rett og glatt hele dagen og litt til
      :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar