søndag 10. november 2013

Dagens hår

Dagens hår tror jeg faktisk jeg har vist en versjon av her tidligere, men den er så gøy å gjøre at den fortjener absolutt å bli nevnt igjen.

Det er nesten helt umulig å sette opp et rent og glatt hår, så start alltid med å preppe håret. Som jeg sikkert har nevnt hundre ganger tidligere er jeg veldig betatt av John Masters Organics sin "Sea Mist". Den er enkel å bruke, lukter helt fantastisk av lavender og havsalt, og gjør håret utrolig lett å jobbe med.

Så begynner jeg på selve oppsettingen; 
flipp hodet opp-ned, og flett en vanlig pariserflette der du starter i nakken og fletter deg oppover på hodet. Jeg stopper rett under kronen og fester med fliseklemmer i kryss.



Så tuperer jeg litt i alt håret på toppen, som nå henger løst, for å få litt høyde, luft og texstur i håret. Du trenger ikke gjøre så mye utav tuperingen, men gjør ihvertall litt.


Så samler jeg alt det løse håret i en snurr på toppen, og fester med hårnåler. Ikke lag det så stramt, og ikke bry deg med å få med alle småhår. Det uperfekte er mye mer interessant og persolig, så bare la håret ditt få være med å bestemme litt hvordan det blir.






Så blir det noe slik som dette kanskje.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar