onsdag 16. oktober 2013

Oppskrift: Hårkur

En dag med hjemmekontor må også benyttes til å ta en skikkelig hårkur. Så i dag har jeg gitt håret mitt en skikkelig gjennoppbyggende boost.
Får å få max ut av hårkuren din anbefaler jeg alltid å starte med å gi hår og hodebunn en skikkelig dyprens. Vi har tre dyprens produkter jeg liker veldig godt: Maxi wash fra Kevin.Murphy, Herbal Cider fra John Masters Organics og Bamboo sin Deep clean purifying shampoo.
Siden en slik dyprens kun skal brukes en gang innimellom har jeg en slik sjampo i evigheter, så jeg bruker fremdeles min Deep clean fra Bamboo.
Nå som jeg er blond igjen merker jeg spesielt stort behov for en dyprens innimellom. Det holder den lyse fargen så klar og fin, og fjerner alt av gulskjær/grønnskjær og groms i fargen.
 Men dette har jeg messet om før, så over til selve kurbehandlingen...
Etter to sjamponeringer med dyprens er håret helt strippet for fett, smuss, stylingrester og ellers alt som hoper seg opp. Nå føles håret trått og hardt, det er fordi håret er helt "åpent" og klar for å suge til seg alt jeg hiver oppi. På folhånd blandet jeg til en desj Born Again Masque fra Kevin.Murphy og desj med Arganoljen til John Masters Orgaincs i en liten skål. Dette fordelte jeg godt i hele håret, og tok på meg en meget fancy badehette.
Ja, og så var det bare å sette meg ned med kontorarbeid, etter å ha jobbet en drøy time gikk jeg ned for skylle ut. Kunne sikkert ha satt lengre også, men jeg måtte begynne på middagen...

Apropos badehetten så kan jeg anbefale å kjøpe en sånn "fin" badehette som de selger på Vita. Den koster et par tiere, og er så mye enklere å bruke enn den plastfolien jeg har drevet med. Og jeg bruker den om og om igjen.
Helt super å bruke, men det er en grunn til at det ikke følger med bilder av behandligen idag for å si det sånn... :-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar